Krizová opatření vlády z 23. 4. 2020
Krizová opatření vlády z 23. 4. 2020 (pdf 140 kB)
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 23. 4. 2020
Ke dni 23. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 873, uzdravené případy 230 z toho v ORP Kopřivnice 1 osoba.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 10.5 MB)
Informace o prominutí místního poplatku za užívání veřejného prostranství.
Rada města rozhodla o pomoci poplatníkům místního poplatku za užívání veřejného prostranství za umístění zařízení sloužících pro poskytování služeb. Podnikatelům, kteří budou provozovat venkovní posezení, je tímto rozhodnutím zcela prominut poplatek za 2 měsíce, a to od 1.5.2020 do 30.6.2020. To se týká také dalších služeb, které by byly na veřejném prostranství provozovány, např. čistírny peří, která nepravidelně do našeho města zajíždí.
Tradiční farmářské trhy
Město má v plánu organizovat letos farmářské trhy v termínech 22.května, 19.června, 11.září a 9.října. S předpokládaným zahájením plánované rekonstrukce centra města budou všechny trhy přesunuty do parku E.Beneše, především do jeho části za Ringhofferovu vilou a Lašské muzeem. Přijďte s epodívat a nakoupit si regionální produkty, pro zahrádkáře bude tradičně první trh rozšířen o nabídku sadby a sazenic zeleniny, bylinek, ovocných stromků, keřů, okrasných rostlin, letniček a skalniček.
Zelný trh v centru pod Tatrovankou
V případě zájmu a nabídky ze strany pěstitelů a chovatelů je pro prodej k dispozici celoročně otevřen tzv. zelný trh pod objektem Tatrovanky.
Snížení DPH zlevní v Moravskoslezském kraji vodné i stočné. Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava zohledňují snížení sazby daně z přidané hodnoty o pět procentních bodů, které vstupuje v platnost 1. května 2020.Nová cena za odběr pitné vody (vodné) pro zákazníky na Frýdecko-Místecku, Karvinsku, Novojičínsku a Opavsku bude činit 45,21 korun za metr krychlový včetně 10% DPH, cena za odvádění a čištění odpadních vod (stočné) bude nově 40,16 korun včetně DPH. U vodného představuje snížení oproti současné výši 2,06 koruny, u stočného 1,83 koruny. Souhrnně jde o pokles o 3,89 koruny včetně 10% DPH. Souhrnně činí nové vodné a stočné 85,37 korun, včetně 10% DPH.
Rada města rozhodla o výběru zhotovitele a schválení uzavření smlouvy o dílo na realizaci veřejné zakázky „Revitalizace centra města Kopřivnice II“. Hodnotícím kritériem pro zadání zakázky byla ekonomická výhodnost nabídky. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla projektovou dokumentací stanovena na 142,9 mil. Kč včetně DPH. Po provedeném posouzení nabídkových cen účastníků byla komisí a následně radou města jako ekonomicky nejvýhodnější nabídka vybrána ta od GEOSAN+ZLÍNSTAV – Kopřivnice s cenou 113,6 mil. Kč včetně DPH. V případě, že nebudou vzneseny námitky od dalších účastníků soutěže, které by mohly začátek prací ovlivnit, měli by stavaři v centru začít na přelomu května a června letošního roku.
Kopřivnická poliklinika od 20.4. 2020 obnovila provoz většiny ambulancí i rehabilitace. Pro aktuální informace volejte nebo sledujte naše webové stránky. Vstup bez roušky do prostor polikliniky nebude umožněn! Rovněž stále platí zákaz vstupu do prostor polikliniky pro ty, kteří vykazují známky infekčního onemocnění dýchacích cest (teplota, kašel, bolesti svalů kloubů, dušnost). V tomto případě se, prosím, obracejte na linku 112 nebo na hygienickou službu.
Pořadatelé ruší Mezinárodní hudební festival Leoše Janáčka. Třicítka koncertů a další doprovodné akce se měly konat od konce května v Ostravě, Hukvaldech i dalších obcích. Podle mluvčí festivalu Michaely Dvořákové není reálné kvůli pandemii a opatřením vlády koncerty v plánovaných termínech a rozsahu odehrát. „Ale na druhou polovinu listopadu chystáme podzimní cyklus koncertů. Nemá to být alternativa za festival, ale poděkováním a satisfakcí všem, kteří jsou součástí festivalu,“ dodala Dvořáková. Pořadatelé teď jednají s provozovatelem prodejní sítě o vracení zakoupených vstupenek. Konkrétní postup bude koncem dubna zveřejněn na stránkách festivalu – www.mhflj.cz
Od soboty 25. dubna 2020 dojde na příměstských autobusových linkách ODIS v celém Moravskoslezském kraji k obnovení nástupu předními dveřmi s odbavením u řidiče. Rovněž budou obnoveny zastávky na znamení. Od soboty 25.dubna bude zrušeno opatření o zákazu nástupu předními dveřmi do vozidel příměstské autobusové dopravy a cestující se tak znovu budou muset při nástupu do autobusu prokazovat platným jízdním dokladem. „V této souvislosti žádáme cestující, aby si včas zajistili nákup dlouhodobých časových jízdenek ODIS či nahrání dostatečného kreditu na elektronickou peněženku své ODISky, a to ideálně přes příslušný E-Shop, dle vydavatele ODISky. Využít můžou i pobočky Dopravních infocenter ODIS či prodejních míst dopravců, včetně stanic s pokladnami Českých drah,“ stojí v prohlášení společnosti ODIS. Cestující se musí připravit na to, že u řidičů příměstských linek bude dle platného tarifu možno na takzvanou ODISku nahrát pouze částku 100 Kč a vyšší.
Součástí cestování prostřednictvím příměstských autobusových linek zůstává povinnost mít po celou dobu zakrytá ústa a nos vhodnými ochrannými prostředky. „Pro výstup z vozidel budou moci lidé využít střední či zadní dveře. Prosíme o ohleduplnost a upřednostnění platby ODISkou nebo bankovní kartou. Pokud cestující budou muset platit hotově, žádáme o to, aby platili přesnou částkou,“ upozorňuje společnost ODIS s tím, že všichni dopravci provádí veškerá preventivní opatření k zamezení šíření nemoci COVID-19.
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 22. 4. 2020
Ke dni 22. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 855, uzdravené případy 192.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 9.2 MB)
Změny v autobusové dopravě
Od soboty 25. dubna bude zrušeno opatření o zákazu nástupu předními dveřmi do vozidel příměstské autobusové dopravy a cestující se tak znovu budou muset při nástupu do autobusu prokazovat platným jízdním dokladem. V této souvislosti je třeba, aby si cestující včas zajistili nákup dlouhodobých časových jízdenek ODIS či nahrání dostatečného kreditu na elektronickou peněženku své ODISky, a to ideálně přes příslušný E-Shop, dle vydavatele ODISky. Využít můžou i pobočky Dopravních infocenter ODIS či prodejních míst dopravců, včetně stanic s pokladnami Českých drah. Cestující se musí připravit na to, že u řidičů příměstských linek bude dle platného tarifu možno na takzvanou ODISku nahrát pouze částku 100 Kč a vyšší. Součástí cestování prostřednictvím příměstských autobusových linek zůstává povinnost mít po celou dobu zakrytá ústa a nos vhodnými ochrannými prostředky. Pro výstup z vozidel budou moci lidé využít střední či zadní dveře. Upřednostněny budou platby ODISkou nebo bankovní kartou. Pokud cestující budou muset platit hotově, je žádoucí, aby platili přesnou částkou.
Rada města vybrala zhotovitele rekonstrukce centra města
Rada města rozhodla o výběru zhotovitele a schválení uzavření smlouvy o dílo na realizaci veřejné zakázky „Revitalizace centra města Kopřivnice II“. Hodnotícím kritériem pro zadání zakázky byla ekonomická výhodnost nabídky. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla projektovou dokumentací stanovena na 142,9 mil. Kč včetně DPH. Po provedeném posouzení nabídkových cen účastníků byla komisí a následně radou města jako ekonomicky nejvýhodnější nabídka vybrána ta od GEOSAN+ZLÍNSTAV – Kopřivnice s cenou 113,6 mil. Kč včetně DPH. V případě, že nebudou vzneseny námitky od dalších účastníků soutěže, které by mohly začátek prací ovlivnit, měli by stavaři v centru začít na přelomu května a června letošního roku.
Síť odběrových míst v Moravskoslezském kraji se rozrůstá. Na území Moravskoslezského kraje bylo zprovozněno desáté odběrové místo, na které mohou lékaři odesílat pacienty indikované k testu na onemocnění COVID-19. Nově testování zajišťuje Vítkovická nemocnice, a.s. Ostrava v budově bývalé hasičské stanice na ulici Průmyslová. Indikované pacienty bude k odběru objednávat na vybraný čas přímo personál odběrového místa na základě doručeného seznamu z objednávkového systému Moravskoslezského kraje a UZIS. I samoplátci se musí předem objednat, a to prostřednictví bezplatné telefonní linky 800 700 701. Pro samoplátce je vyčleněn odběrový čas každý všední den od 15.00 do 16.00 hodin a v sobotu od 8.00 do 12.00 hodin. Cena vyšetření je 3000 korun a výsledek je do druhého dne.
|
odběrové místo
|
všední dny
|
so+ne+sv
|
typ testu
|
|
Fakultní nemocnice Ostrava
|
07:00–19:00
|
07:00–19:00
|
PCR, RAPID
|
|
Městská nemocnice Ostrava, p. o.
|
08:00–16:00
|
08:00–16:00
|
PCR
|
|
Sdružené zdravotnické zařízení Krnov, p. o.
|
08:00–16:00
|
08:00–13:00
|
PCR, RAPID
|
|
Slezská nemocnice v Opavě, p. o.
|
09:00–11:00
13:00–16:00
|
08:00–16:00
|
PCR, RAPID
|
|
Nemocnice ve Frýdku-Místku, p. o.
|
08:00–16:00
|
09:00–13:00
|
PCR, RAPID
|
|
NsP Havířov, p. o.
|
08:00–16:00
|
08:00–14:00
|
PCR, RAPID
|
|
NsP Karviná-Ráj, p. o.
|
08:00–16:00
|
×
|
PCR
|
|
Nemocnice Třinec, p. o.
|
08:00–16:00
|
08:00–12:00
|
PCR, RAPID
|
|
Nemocnice v Novém Jičíně, a. s.
|
08:00–16:00
|
08:00–12:00
|
PCR, RAPID
|
|
Vítkovická nemocnice, a. s. (v budově HZS, Průmyslová ulice)
|
08:00–16:00
|
so: 8–12 h.
|
PCR
|
Společnost TATRA TRUCKS jako jedna z mála automobilek v Evropě naplno vyrábí i v současné krizové době. Pandemie koronaviru v Evropě způsobila zastavení výroby téměř ve všech podnicích evropských i zámořských automobilek. Jen několik z nich své provozy neuzavřelo, mezi tyto výjimky patří i kopřivnická společnost TATRA TRUCKS, která zároveň důsledně chrání zdraví svých zaměstnanců.
Výroba ve společnosti TATRA TRUCKS po celou dobu trvání nouzového stavu běží naplno a vedení firmy v tuto chvíli neplánuje její omezování. Kopřivnická společnost zároveň nadále zajištuje i servisní služby pro své zákazníky. Za celou dubu trvání pandemické krize nebyla ani u jednoho zaměstnance zjištěna nákaza novým koronavirem způsobujícím onemocnění covid-19.
Společnost v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu zavedla přísná hygienická opatření. Kmenovým i agenturním zaměstnancům byly postupně distribuovány vitamíny formou šumivých tablet, proteinové tyčinky a díky majiteli holdingu CZECHOSLOVAK GROUP také několik várek čerstvého ovoce.
Vedení společnosti TATRA TRUCKS přijalo také kroky vedoucí k nastavení servisních služeb tak, aby v maximální možné míře podporovala provozuschopnost vozidel značky TATRA ve službách IZS České republiky a Armády České republiky. Ani kopřivnické společnosti se však důsledky krizové situace nevyhnuly. Určité problémy vznikají kvůli zpoždění dodávek komponentů od některých subdodavatelů. To vedení automobilky řešilo přeskupením plánu výroby na měsíc duben, v případě nutnosti k tomu dojde i v dalších měsících, a sestavením nového pořadí výroby složené z vozidel a agregátů, u nichž má firma subdodávky potvrzeny. Podnik dosud nezaznamenal ze strany obchodních partnerů a odběratelů vozidel rušení nebo odklad objednávek.
Letecké opravny JOB AIR TECHNIC našly způsob, jak v současné situaci získat letouny do údržby. Letecká doprava je kvůli pandemii COVID-19 ochromena, letouny přesto potřebují pravidelnou údržbu. Letecké opravny JOB AIR Technic si v této složité situaci dokázaly poradit. Elegantním způsobem vyřešily hlavní problém přijetí letounu do údržby, a to, jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví. Díky tomu mohou opravny působící na letišti v Ostravě-Mošnově pokračovat v pravidelné údržbě letadel i přes aktuální omezen. Letecké opravny tak dostaly do údržby letoun Airbus A320 španělské společnosti Vueling. Základem úspěchu operace bylo její přesné načasování. A samozřejmě také příslušná povolení jak z české, tak ze španělské strany. Let airbusu z Barcelony byl následně neustále monitorován, aby byl byznys jet v okamžiku přistání letadla od zákazníka připravený. Posádka airbusu tak mohla na letišti v Ostravě přejít jen několik metrů a ihned přestoupit do letadla, které ji přepravilo zpět do Barcelony.
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 20. 4. 2020
Ke dni 20. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 825, uzdravené případy 148 z toho v ORP Kopřivnice 1 osoba.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 7.3 MB)
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 19. 4. 2020
Ke dni 19. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 812, uzdravené případy 124.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 9.2 MB)
Mimořádná opatření ministerstva zdravotnictví a krizová opatření vlády z 17.-19. 4. 2020
Mimořádné opatření – zákaz volného pohybu osob s výjimkami, s účinností od 27. 4. 2020 (pdf 241 kB)
Mimořádné opatření – zákaz maloobchodního prodeje a služeb s výjimkami, s účinností od 20. 4. 2020 (pdf 240 kB)
Mimořádné opatření – Chytrá karanténa (pdf 234 kB)
Mimořádné opatření – elektronické žádanky v prostředí NZIS, s účinností od 18. 4. 2020 (pdf 230 kB)
Zrušení mimořádného opatření ze dne 4. 3. 2020 k hromadným akcím nad 5000 osob (pdf 199 kB)
Zrušení mimořádného opatření ze dne 7. 3. 2020 k návratu z pobytu na území Italské republiky (pdf 202 kB)
Zrušení mimořádného opatření ze dne 10. 3. 2020 ke kulturním a jiným akcím nad 100 osob (pdf 200 kB)
Krizová opatření vlády SZ 65 (pdf 98 kB)
Krizová opatření vlády SZ 66 (pdf 92 kB)
Ve čtvrtek 16. 4. došlo k finální instalaci radarových stanovišť umožňující v obou směrech měření okamžité rychlosti. Nachází se u silnice I/58 v Lubině nedaleko ZŠ a poblíž benzínky na ulici Obránců Míru. Ve zprávách z radnice (s datem premiéry 23. 11. 2018) starosta Kopečný informoval o objednávce dalších dvou stojanů pro umístění měřícího zařízení. Instalaci radarových stanovišť zpozdilo budování přípojných míst pro elektřinu. Původní termín dodávky byl z 31. 5. 2019 posunut do letošního roku. Kupní smlouvu rada města schválila v listopadu roku 2018, za tyto dvě stanoviště mělo dle smlouvy město zaplatit cca 408 tisíc korun. V současné době má probíhat zkušební provoz a pravděpodobně od měsíce června bude zahájen „oficiální“ provoz měření.
Dne 20. 4. od 8 do 14 hodin bude přerušena dodávka pitné vody v Mniší a ve Vlčovicích.
Od 20. 4. 2020 platí pro Městský úřad v Kopřivnici klasické úřední hodiny. Klienti budou do budovy vpouštěni jednotlivě přes vrátnici. Radnice se schválenou změnu snaží vyjít vstříc klientům a současně dodržet všechna bezpečnostní opatření. Nouzový stav platí prozatím do konce měsíce dubna.
Návštěva úřadu bude kvůli bezpečnosti stále vyžadovat používání ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa. Zaměstnanci radnice jsou vybaveni ochrannými pomůckami, v některých kancelářích byly nainstalovány přepážky, při vstupu do budovy radnice je umístěna dezinfekce na ruce. Radnice, i přes změnu úředních hodin, klientům stále doporučuje využít před osobní návštěvou písemný, elektronický či telefonní kontakt, a to zejména kvůli ochraně zdraví. Všechny kontakty jsou dostupné na webových stránkách města či na informačních panelech umístěných před budovou úřadu.
V souvislosti se zahájením prací na veřejných prostranstvích kolem nového muzea automobilů Tatra, které pro město Kopřivnici realizuje společnost Strabag, a.s., bude od pondělí 20. dubna uzavřen průjezd vozidel a průchod pěších kolem budoucího muzea od Tatry směrem k bývalé vrátnici č. 5 na ulici Husova. Přístupné dočasně nebudou ani odstavné plochy, které v současné době využívají zaměstnanci firem Tatra Defence Vehicle a Orlante, ani vstup do jejich areálu přes stávající turnikety. Těm bude umožněno parkování na parkovištích společnosti Tatra Trucks s příjezdem a přístupem z ulice Štefánikova a také průchod areálem Tatry. Parkování pro zaměstnance Tatra Defence Vehicle a Orlante bude během podzimu znovu umožněno, průjezd vozidel přes areál nového muzea Tatry zůstane uzavřen. Důvodem je zavedení pěší zóny a smíšeného režimu dopravy na přístupových plochách kolem nového muzea (vozidla + pěší) a s tím spojené nezbytné zklidnění dopravy.
Každoroční akce na odtah a likvidaci autovraků, kterou v dubnu u příležitosti Dne Země pořádá kopřivnická radnice ve spolupráci s autovrakovištěm Ženklava, se odkládá. „Z důvodu nouzového stavu jsme se s majitelem autovrakoviště dohodli prozatím na květnovém termínu. O přesném datu budeme včas občany Kopřivnice informovat,“ uvedla Lucie Kubalcová, vedoucí oddělení technické ochrany životního prostředí.
Rada města schválila dar Nízkoprahovému dennímu centru Racek ve výši 20 tisíc korun na potravinové balíčky pro lidi bez domova. Tyto balíčky spolu s rouškami a dezinfekcí rozdávají pracovníci nízkoprahového denního centra v terénu lidem bez domova. Radnice rovněž připravuje krizové bydlení pro tuto skupinu lidí, kdyby se z nich někdo virem nakazil, nebo musel do karantény. Povinnost mít připravené ubytování pro lidi bez domova nebo vykázané z obydlí z důvodu domácího násilí, je dána pro obce s rozšířenou působností nařízením vlády a hejtmanů. Denní centrum Racek je v provozu denně od 8 do 12 hodin, ale ne všichni lidé bez domova jeho služeb využívají. Nyní v době koronavirové infekce chodí pracovníci denního centra do terénu denně, aby se setkali s co nejvyšším počtem lidí, kteří žijí jiným životem.
Proto Armáda spásy po projednání s městem připravila tzv. krizový byt pro případ, že by se mezi klienty sociálních služeb pracujícími s osobami bez domova vyskytl někdo, kdo by měl příznaky nemoci způsobené koronavirem.
Přípravou krizového ubytování v bývalé ZŠ náměstí pro lidi bez domova nebo vykázané z obydlí se zabýval krizový štáb radnice minulý týden. Jedná se o byt školníka a prostory, v nichž v minulosti působil Racek. Jsou připraveny dva prostory vždy cirka pro 10 osob. Na splnění nařízení hejtmana měla radnice pouze dva dny. Bylo potřeba prostory vyklidit, konzultovat jejich vhodnost s krajskou hygienickou stanicí, ale vše se nakonec podařilo a jsme připraveni, pokud tato situace nastane, lidi bez přístřeší s diagnózou covid-19 nebo v karanténě nouzově ubytovat.
Zastupitelstvo starosta svolá až po skončení nouzového stavu. Původně se zastupitelstvo mělo konat 23. dubna a o tom, že dojde k odložení, už starosta mluvil rovněž se zástupci opozice, kteří s tím podle jeho slov souhlasí. Všichni zastupitelé by se museli jednání účastnit v rouškách, museli bychom zajistit, aby mezi sebou měli minimálně dvoumetrové rozestupy, a zároveň na jednání musí být umožněn přístup veřejnosti. Jednou z možností by bylo konat zastupitelstvo ve velkém sále kulturního domu, kde bychom byli schopni podmínky splnit, byť třeba bez možnosti využít hlasovací zařízení. Zatím ale není na stole žádný materiál, který by bylo nutné zastupitelstvem bez odkladu projednat. Proto se přikláníme spíše k tomu počkat a zastupitelstvo uskutečnit po skončení nouzového stavu v květnu,“ řekl Kopečný. Naopak v původním termínu 21. dubna se uskuteční jednání finančního výboru zastupitelstva města. „Na tomto jednání bude představen návrh rozpočtového opatření, které připravujeme v souvislosti s očekávaným propadem daňových příjmů. Jeho projednání zastupitelstvem by pak proběhlo v květnu,“ doplnil Miroslav Kopečný.
Od začátku dubna je opět v plném provozu kompostárna Točna v Příboře, kam mohou zdarma vozit bioodpad i občané Kopřivnice. Na kompostárnu mohou lidé vozit veškerý rostlinný materiál – trávu, listí, piliny, zbytky ovoce a zeleniny apod., ale také větve z ořezu stromů, které se do kompostejnerů dávat nesmí. Kompostárna je v provozu v pondělí a čtvrtek od 8 do 18 hodin, v úterý, středu a pátek od 7 do 15 a v sobotu od 7 do 12 hodin.
SmVaK Ostrava, a.s. oznamuje, že bude přerušena dodávka pitné vody v Mniší a ve Vlčovicích dne 20. dubna od 8 – 14 hodin.
Ve čtvrtek 16. 4. došlo k finální instalaci radarových stanovišť umožňující v obou směrech měření okamžité rychlosti. Nachází se u silnice I/58 v Lubině nedaleko ZŠ a poblíž benzínky na ulici Obránců Míru. Ve zprávách z radnice (s datem premiéry 23. 11. 2018) starosta Kopečný informoval o objednávce dalších dvou stojanů pro umístění měřícího zařízení. Instalaci radarových stanovišť zpozdilo budování přípojných míst pro elektřinu. Původní termín dodávky byl z 31. 5. 2019 posunut do letošního roku. Kupní smlouvu rada města schválila v listopadu roku 2018, za tyto dvě stanoviště mělo dle smlouvy město zaplatit cca 408 tisíc korun. V současné době má probíhat zkušební provoz a pravděpodobně od měsíce června bude zahájen „oficiální“ provoz měření.
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 16. 4. 2020
Ke dni 16. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 729, uzdravené případy 93.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 6.3 MB)
Zápisy do většiny kopřivnických základních škol se uskuteční v termínu od 16. do 30. dubna 2020. Pouze na ZŠ sv. Zdislavy probíhá zápis do 19. dubna. Novinkou letošních zápisů bude skutečnost, že se uskuteční bez osobní přítomnosti dětí ve škole. Přihlášku můžou rodiče doručit čtyřmi způsoby: do datové schránky školy, e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem (nelze tedy poslat pouze klasický e-mail), poštou nebo osobním podáním na příslušné škole. Vždy je dobré se telefonicky předem s vybranou školou domluvit.
Radnice rozdává přebytečné roušky seniorům. Tisícovku textilních roušek distribuovala radnice mezi kopřivnické seniory. Po vybavení zmíněnou ochrannou pomůckou všech zaměstnanců radnice, příspěvkových organizací a sociálních služeb, dobrovolníci vyrazili mezi nejohroženější skupinu – důchodce. Dobrovolníci textilní roušky rozdávají v čase mezi 8. a 10. hodinou před kopřivnickými supermarkety. Našlo se opravdu velké množství lidí, kteří v prvních týdnech šili a stále šijí. Právě díky ochotě těchto dobrovolníků může radnice roušky předávat dál.
Nosíte v hlavě zajímavý nápad? Požádejte o dotaci na jeho realizaci! Radnice vyhlásila nový dotační program související s programem Zdravé město Kopřivnice. Program chce podpořit zajímavé nápady či akce související s globální odpovědností. Radnice v rámci zmíněné dotace Zdravého města v současné době hledá nekomerční projekty přispívající ke vzniku či rozvoji veřejně prospěšných aktivit pro obyvatele Kopřivnice a místních částí. Mělo by se jednat o aktivity se zaměřením na globální zodpovědnost, semináře či akce věnované zdravému životnímu stylu, stravování a podobně. Žádosti o dotace jsou již nyní přijímány a jejich příjem skončí 31. října letošního roku nebo v případě vyčerpání vyčleněných finančních prostředků. Více informací naleznou zájemci na webových stránkách města Kopřivnice, konkrétně po zadání adresy: www.koprivnice.cz-radnice/dotace.
Kladení nástrah v jarní etapě deratizace probíhá v termínu od 14.04.2020 do 13.05.2020. Následně vždy bude probíhat kontrola pokládek a jejich případné doplnění přibližně po 14 dnech od první pokládky. Třetí kontrola se provádí po dalších 14 až 20 dnech s provedením vyhodnocení úbytku nástrah, se sběrem nespotřebovaných nástrah včetně uhynulých hlodavců. Celá akce také závisí na vhodných klimatických podmínkách. Město Kopřivnice zároveň tímto vyzývá všechny vlastníky nemovitostí, správce a nájemce všech objektů na území města k provedením deratizace ve svých objektech, pokud možno ve stejných termínech tak, aby celoplošná deratizace byla co nejúčinnější.
Radnice odloží výběr nájemného od podnikatelů ve svých objektech. Podnikatelé, živnostníci a firmy působící v prostorách pronajatých městem mohou očekávat odklad termínu zaplacení nájemného. Radní v tomto týdnu rozhodují o tom, že u nájemného za březen, duben a květen nebude radnice trvat na dohodnutých termínech plateb. „Nájemcům prostorů k podnikání odložíme splátky nájemného tak, aby se alespoň částečně zmírnily problémy, kterým musí čelit,“ říká místostarosta Adam Hanus. Podle jeho slov by se mělo opatření týkat všech subjektů podnikajících v prostorách města. „Nestanovujeme žádné podmínky, které by určovaly, koho se odklad nájemného týká a koho ne. Nebudeme zjišťovat, kdo může i ve stávající situaci dál fungovat, kdo byl ve svém podnikání omezen a kdo musel v souvislosti s opatřeními vlády svou provozovnu úplně uzavřít. Možnost opožděné platby nájemného budou mít všichni,“ doplnil Adam Hanus. Rozhodnutí odkladu splatnosti nájemného přitom nemusí být jediným opatřením, kterým se bude snažit místním podnikatelům ulevit. „Máme zde zatím asi sedm různých žádostí, ať už o prominutí nájemného, úlevy na nájmu, nebo právě o odložení splatnosti. Budeme dále jednat o tom, jak v současné situaci podnikatelům pomoci. Odklad nájmu nám dává čas o těchto mimořádných krocích diskutovat,“ nechal se slyšet místostarosta, odpovědný mimo jiné za oblast majetku města. KN.
Ve středu 1. dubna začali pracovníci firmy Staspo, spol. s r. o., s výkopovými pracemi a projekt Odkanalizování místních částí Vlčovic a Mniší se rozjel naplno. Stavební práce začala firma Staspo, spol. s r. o., na stoce A, a to od cyklostezky na Lubinu směrem k mostu na Mniší. Firma bude výkopové práce provádět v pracovní dny od 7 do 15 hodin, o sobotách jen dle potřeby. Cesta bude v průběhu výstavby neprůjezdná, ale příjezd k jednotlivým rodinným domům bude vždy z jedné strany zajištěn.
Mimořádná opatření ministerstva zdravotnictví a krizová opatření vlády z 14. a 15. 4. 2020
Mimořádné opatření – zákaz volného pohybu osob s výjimkami, s účinností od 20. 4. 2020 (pdf 251 kB)
Mimořádné opatření – zákaz návštěv pacientů ve zdravotnických zařízeních a zařízeních sociálních služeb s výjimkami, s účinností od 16. 4. 2020 (pdf 238 kB)
Mimořádné opatření – zákaz maloobchodního prodeje a služeb s výjimkami, s účinností od 20. 4. 2020 (pdf 240 kB)
Mimořádné opatření – uzavření škol a školských zařízení, s účinností od 20. 4. 2020 (pdf 223 kB)
Mimořádné opatření – ukončování karantény, s účinností od 22. 4. 2020 (pdf 218 kB)
Mimořádné opatření – nařízení Vězeňské službě ČR (pdf 207 kB)
Mimořádné opatření – elektronické žádanky v prostředí NZIS, s účinností od 16. 4. 2020 (pdf 238 kB)
Mimořádné opatření – nařízení k organizaci a provádění karantény v sociálních službách (pdf 235 kB)
Ukončení platnosti části mimořádného opatření – kontaktní místa veřejné zprávy Czech POINT (pdf 233 kB)
Krizová opatření vlády SZ 59 (pdf 114 kB)
Krizová opatření vlády SZ 62 (pdf 92 kB)
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 15. 4. 2020
Ke dni 15. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 703, uzdravené případy 77.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 8.6 MB)
Mateřské a základní školy – plán rozvolňování opatření
- 20. dubna 2020 se otevřou vysoké školy pro závěrečné ročníky a pouze pro malé skupiny studentů.
- 11. května 2020 se pro závěrečné ročníky otevřou střední školy tak, aby se mohly připravit na maturity a další zkoušky.
- 25. května 2020 vláda počítá s otevřením základních škol pro skupiny do 15 dětí s tím, že v lavici budou děti sedět po jednom. Roušky budou pro děti doporučené, nebudou ale povinné.
- Druhý stupeň základních škol se bude do konce června 2020 vzdělávat primárně vzdálenou formou. V plném rozsahu se do července výuka do škol nevrátí.
- Rozhodnutí o MŠ je na zřizovatelích. Ministerstvo zřídí manuál, pokud ho zřizovatel naplní, může otevřít.
Postupné rozvolňování současných opatření v rámci zamezení šíření pandemie
- od 20. dubna 2020 povolen provoz řemesel s provozovnami, svatby do 10 osob, farmářské trhy, tréninky profesionálních sportovců
- od 27. dubna 2020 povolen provoz maloobchodů do 200 metrů čtverečních
- od 11. května 2020 povolen provoz provozoven do 1 000 metrů čtverečních, autoškol, posiloven a fitness center
- od 25. května 2020 povolen provoz venkovních zahrádek restaurací, hospod, bufetů, kaváren přes výdejní okénko, kadeřnictví, holičství, muzeí a galerií
- od 8. června 2020 povolen provoz vnitřních prostor restaurací, bufetů, kaváren, hospod, provozoven na 5 000 metrů čtverečních, hotelů, taxislužeb, divadel hradů, zámků, hromadných akcí do 50 osob
Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák uvedl, že od středy 15. 4. by mělo v Moravskoslezském kraji fungovat další odběrové centrum a to v centru Vítkovic, ve stejný den by měla být zahájena činnost odběrového centra v Odrách a staví se také odběrové centrum v Bílovci. V Odrách bude toto centrum v areálu městské nemocnice. Podle aktuálních čísel, zveřejněných Moravskoslezským krajem ve středu v 10 hodin je v okrese Nový Jičín 45 nakažených osob koronavirem Covid-19.
Přehled nákazy v Moravskoslezském kraji k 14. 4. 2020
Ke dni 14. 4. 2020 je v ORP Kopřivnice 20 potvrzených případů pozitivně testovaných na COVID-19. Potvrzených případů v našem kraji je 679, uzdravené případy 69.
Přehled, trend, věkové rozložení atd.(pdf 6.1 MB)
Zasedání kopřivnického zastupitelstva se v dubnu neuskuteční
Z důvodu přetrvávajícího nouzového stavu a s ohledem na omezení daná usnesením vlády č. 388 ze dne 6. dubna 2020, kterým bylo přijato krizové opatření týkající se jednání zastupitelstev a krajů, nebude v dubnu 2020 svoláno jednání zastupitelstva. O náhradním termínu bude rozhodnuto po skončení nouzového stavu.
Moravskoslezský kraj nabízí poradenství podnikatelům v našem kraji, kteří museli omezit své ekonomické aktivity v důsledku koronavirové pandemie a souvisejících mimořádných opatření vlády ČR. Nová webová stránka rychla-rada.cz nabízí možnost rychle, jednoduše a zcela zdarma se zorientovat v aktuálně nabízené podpoře z regionálních, státních i evropských programů. Stránky pomůžou podnikatelům v nasměrování ke konkrétní podpoře pro firmu nebo živnost nebo s podáním žádosti o podporu. Web vznikl ve spolupráci Moravskoslezského kraje se společnostmi BeePartner, Devx a Blackfish.
Nařízení a usnesení vlády a mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví z 9. a 10. 4. 2020
Mimořádné opatření – nařízení poskytovatelům sociálních služeb (pdf 216 kB)
Mimořádné opatření – nařízení správním úřadům I. (pdf 223 kB)
Mimořádné opatření – nařízení správním úřadům II. (pdf 218 kB)
Mimořádné opatření – nošení ochranných prostředků dýchacích cest s výjimkami (pdf 205 kB)
Mimořádné opatření – ukončování karantény (pdf 225 kB)
Mimořádné opatření – zákaz volného pohybu osob, s výjimkami (pdf 182 kB)
Krizová opatření vlády SZ 57 (pdf 95 kB)
Krizová opatření vlády SZ 58 (pdf 116 kB)
Blíží se zápisy do mateřských a základních škol v Kopřivnici. Ty letošní, v souvislosti s omezeními v rámci pandemie, proběhnou s upuštěním od některých tradičních postupů.
Informace k zápisu – základní školy (pdf 107 kB),
Informace k zápisu – MŠ Kopřivnice (pdf 70 kB),
Informace k zápisu – MŠ Polárka (pdf 181 kB)