8. 1. 2018
Pozvánka do úterního filmového klubu, kde připravili poutavé historické drama – TOVARYŠSTVO JEŽÍŠOVO, jež je adaptací stejnojmenného románu českého autora Jiřího Šotoly. Film natočil v roce 2004 chorvatský režisér, scenárista a producent Silvije Petranović, který v roce 1985 režíroval pro televizi celovečerní film NIKDO SE NEBUDE SMÁT, podle povídky Milana Kundery. Změna v ohlášeném programu lednového filmového klubu: z technických důvodů se projekce dokumentu Viliama Poltikoviče Z TEMNOTY DUŠE – SVĚTLO i s besedou Mudr. Hrabánka přesunuje až na 30. ledna. Film MATKA! proto bude uveden již v úterý 16. ledna.
Z důvodu vysoké nemocnosti hráčů TORAX PORUBA se ruší středeční hokejové utkání mužů HC – TORAX PORUBA ( nový termín utkání bude včas zveřejněn ) , zároveň dochází k úpravě programu ledové plochy ve středu 10. 1. 2018.
Tři králové vyrazili do ulic. Sbírka pomůže například mobilním hospicům. Moravskoslezské domácnosti začali obcházet charitní koledníci. Popřejí do nového roku, zazpívají koledu a lidé jim mohou přispět do zapečetěné pokladničky. Do Tříkrálové sbírky se postupně zapojí až 3000 skupinek. Loni akce vynesla díky štědrosti dárců v kraji přes 15,5 milionů korun.
Klíčové silniční stavby v Moravskoslezském kraji by měly v tomto roce pokračovat. Vyplývá to ze schváleného rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Fond má pro letošní rok k dispozici 72,5 miliardy korun. Část peněz tak má pomoci pokračování silničních staveb například v Opavě. Takzvaná východní část severního obchvatu by měla už brzy odvést velkou část dopravy z centra města. Dohromady za 600 milionů korun.
Obdivuhodný Kořínkův úspěch: rodák z Kopřivnice stanul tam, kde žádný Čech. Po heroickém výkonu se dostal tam, kde doposud žádný Čech. Sedmatřicetiletý kopřivnický rodák Pavel Kořínek stanul 7. října na vrchol Minya Konka. Hora ve východní části Tibetu leží v nadmořské výšce 7556 metrů. Na posvátnou a domorodci označovanou, jako nedostupnou horu se v minulosti úspěšně dostalo jen osm expedic.
Po krátké pauze vrcholí příprava dalších voleb. Necelé tři měsíce uplynuly od doby, kdy lidé rozhodli o novém složení poslanecké sněmovny, a už se opět připravují další volby. Příští týden začneme vybírat hlavu státu. V těchto dnech se chystají obálky s hlasovacími lístky pro první kolo. Příprava každých voleb probíhá podle podobného scénáře, nicméně u volby hlavy státu se u 2. kola musí znovu nachystat všechny volební místnosti. Pokud se volič nachází mimo trvalé bydliště, musí si s předstihem vyřídit voličský průkaz. Pro každé kolo zvlášť. Pro první kolo skončil termín v pátek pro písemné podání a příští středu je poslední den, kdy je možno do 16 hodin podat si žádost osobně.
První kolo prezidentských voleb proběhne 12. a 13. ledna, druhé kolo připadá na 26. a 27. den tohoto měsíce.
Tomáš Tomeček bude Afriku zdolávat v kabině sám. Příborský závodník Tomáš Tomeček odstartoval 2. 1. 2018 třiadvacátý závod na černém kontinentu. Na letošní Africa Eco Race si plní dávný sen. Dakarský matador se vydal k legendárnímu Růžovému jezeru v senegalské metropoli jak jinak než ve vozidle značky Tatra, a to v tradiční roli jezdce a v netradiční roli navigátora i mechanika. „Plním si svůj sen,“ říká sedmačtyřicetiletý rodák z Přerova žijící v Příboře. „Bude to velmi těžké, možná to bude hlavně o dojetí, ale moc se na to těším,“ hned dodává. Potřetí v řadě bude mít Tatra týmu Promet /Czechoslovak Group Tomáše Tomečka na dveřích svého speciálu poháněného vzduchem chlazeným dvanáctiválcovým motorem startovní číslo 401. Tomeček na Africa Eco Race 2018 rozhodně přidá velký příběh do historie dálkových rally.
Dělníci začali s přestavbou silnice I/48 na dálnici. Omezení v provozu potrvají tři roky. Na silnici mezi Novým Jičínem a Rychalticemi na Frýdecko-Místecku začala naplno její přestavba na dálnici. Silničáři proto omezili provoz ze čtyř do dvou pruhů, zakázali předjíždění a razantně snížili nejvyšší rychlost. Na dvanácti kilometrech se bude pracovat tři roky. Hned na začátku dopravního omezení v Rychalticích mohou vidět motoristé důvod. Na uzavřené polovině komunikace už dělníci pracují a sundávají z ní asfalt. Průjezd omezeným úsekem trval cca 15 minut. Právě přes Ostravu chtěli původně silničáři poslat kamiony, aby v úseku stavby dálnice co nejvíce omezili provoz. Nakonec ale úřady nákladní auta na trase ponechaly. Podle předloňského sčítání dopravy projede po silnici až 20 tisíc aut denně. A to dělá starosti policistům. „Vzhledem k možným dopravním komplikacím při nehodách nabádáme všechny řidiče, aby v uvedeném úseku byli maximálně obezřetní, ohleduplní a důsledně dodržovali stanovenou rychlost,“ říká novojičínský policejní mluvčí Petr Směták. Vydržet na padesátikilometrové rychlosti musí řidiči až do poloviny léta příštího roku. Poté bude provoz veden po již hotové polovině dálnice. Tam bude podstatně více prostoru a situace se výrazně zlepší. Celá stavba bude uvedena do provozu na konci roku 2020. V té době by ale měla být v plném proudu podobná přestavba navazujícího úseku do Bělotína. Konce dopravních omezení se tak řidiči dočkají nejdříve v polovině roku 2023.