1. 1. 2020
Velkolepá show je opět v Kopřivnici a to 1. ledna 2020. Kulturní dům Kopřivnice a město Kopřivnice pořádají pro všechny občany a návštěvníky města na slavnostní zahájení nového roku za hudebního doprovodu kapely KÁMO od 16.00 hod. Novoroční laser show proběhne v 15.50 a 17.00 hod.
Ve dnech 1. až 14.ledna 2020 bude probíhat ve Vašem městě Třikrálová sbírka. V této době u Vašich dveří zaklepou za zpěvu koledy tři králové, jenž se Vám prokážou platnou průkazkou. Peněžité dary, které věnujete do sbírky, budou použity k podpoře zdravotních a sociálních projektů. Věříme ve Vaši štědrost a dobrosrdečnost.
Češi na Dakaru: Letošní ročník pojede 31 českých závodníků. Většina lidí si pamatuje, že na Dakar jezdil a vyhrával Karel Loprais se svojí Tatrou. Jenže všechno bylo jinak. První Čech na Dakaru jel v roce 1983 na motorce a první český kamion nebyla Tatra, ale Liaz. Psal se rok 1983 a ve startovní listině pátého ročníku závodu Rallye Paris-Dakar se skvělo i jedno české jméno. Miroslav Kubíček, motokrosový závodník, měl ale u svého jména švýcarskou vlajku, jeho rodina totiž v roce 1968 utekla ze socialistického Československa. Je opravdová škoda, že se na Kubíčka zapomíná, protože start prvního Čecha na Dakaru měl úplně všechno… Karel Loprais s Tatrou, Monsieur Dakar, takovou si vysloužil přezdívku, vyhrál Dakar celkem šestkrát. Patří mezi závodní legendy a pořadatelé o něm dodnes hovoří s úctou. Hned v prvním ročníku mohl dojet na druhém místě v kategorii kamionů, ale v předposlední etapě obětoval osobní úspěch za pomoc ostatním – z rozbahněné cesty tahal zapadlá auta i kamiony. Pak si to ale vynahradil. Šest zlatých medailí, devatenáct účastí na Dakaru…
Češi nechyběli na žádném Dakaru, jejich počet neustále rostl. Zažili loupežná přepadení (v roce 1998 banditi přepadli dvě traty, jednu z nich ukradli), nehody (v roce 2004 upadlo Lopraisovi kolo v rychlosti cca 100 km/h a jeho Tatra udělala pět kotrmelců, o pár let později měl drsnou nehodu jeho synovec Aleš, kterému na přejezdu usnula celá posádka i druhý řidič a jejich kamion spadl ze srázu), spoustu krásných i dramatických okamžiků a opakovaně dokázali, že se s nimi musí počítat. Závodí, jedou jako mechanici, členové doprovodných aut, ale třeba i jako oficiální fotografové. V minulém roce bylo Česko pátou nejpočetněji zastoupenou zemí a společně s Argentinou a Francií pravidelně naši závodníci startují ve všech disciplínách – od motorek až po kamiony.
Ve startovní listině Dakaru 2020 najdete 31 českých vlajek. Šest motorkářů, pět aut, čtyři kamiony, dvě čtyřkolky a jednu buginu. Největší ambice bude mít nepochybně Martin Prokop, který vloni dojel na šestém místě mezi osobními auty a byl nejrychlejším soukromníkem v poli. Mezi motorkáři budeme sledovat zejména Milana Engeleho, který v posledním jihoamerickém ročníku dojel patnáctý. A tradičně snad všichni fanoušci Dakaru budou držet palce Aleši Lopraisovi a Martinu Macíkovi na kamionech, kteří jedou shodně s novou technikou a s velkým očekáváním.
Uvidíme, jak si desetinásobný účastník Dakaru Martin Kolomý poradí s přestupem z kamionů mezi automobily. Druhou zajímavou premiéru si odbude v bugině Josef Macháček, který sice Dakar vloni definitivně zabalil a závodní kombinézu pověsil na hřebík, ale nakonec dostal nabídku, co se neodmítá, a má vyšlapat cestičku dalším českým závodníkům v buginách. Rallye Dakar 2020 se stěhuje z Jižní Ameriky do Saúdské Arábie a podle všeho půjde o hodně náročné závodění. Trasa bude dlouhá 7 900 kilometrů, z toho bude 5 100 kilometrů v ostrém závodním tempu. Správně, bude to o pořádný kus delší než poslední ročníky. Na závodníky taky čekají obrovské duny a navigačně náročná soutěž. Ani jedna etapa 42. ročníku nemá pod 400 kilometrů, šest jich je delších než 700 kilometrů. Podle pořadatelů se víc než dvě třetiny závodu pojede v písku a v dunách. Start je 5. ledna v Džiddě a cíl 17. ledna v novém zábavním centru Kiddíja nedaleko Rijádu.