16. 8. 2024

Začíná dlouho očekávaná rekonstrukce schodiště před kulturním domem. Nejde přitom pouze o samotné schody, ale i poměrně rozlehlou okolní plochu, která má téměř 600 m2. Důležitá budova v centru města se tak konečně dočká důstojného vstupu, který bude využíván také k odpočinku a pořádání akcí. Projekt zahrnuje rovněž hydroizolaci sklepních prostor či vylepšení bezbariérového přístupu.   Původně se počítalo s pouhou opravou havarijního stavu schodů, ale tento plán se postupně rozšiřoval a již předchozí vedení města rozhodlo o vybudování zcela nového schodiště vzhledově navazujícího na revitalizované centrum města. Nové schodiště bude v podstatě kopírovat původní, ale po obou stranách bude prodlouženo. Podesta o ploše 365 m2 bude provedena z betonových dlaždic o rozměrech 40×40 cm a budou v ní zabudovány patky, které umožní stavbu pódia pro kulturní vystoupení. V prostoru před informačním centrem vznikne nová dřevěná terasa a doplněny budou tři dřevěné sedací bloky pro ty, kdo nechtějí sedět přímo na schodech. Opraveno bude 315 metrů schodišťových stupňů. Stávající kovová bezbariérová rampa bude nahrazena novou přímou rampou s mezipodestou. Bourací a zemní práce budou stát asi 3 miliony korun. Musí se provést odkopy velkého množství zeminy kvůli hydroizolaci sklepních prostor. Celkem schody přijdou na 14 milionů korun. Z důvodu zachování přístupu do kulturního domu bude realizace probíhat ve dvou etapách. Jako první se opraví část schodiště vedoucí z kulturního domu na prostranství před Lašskou bránou. V druhé etapě se bude pracovat na boční straně schodiště a na nové bezbariérové rampě. Každá z etap má trvat zhruba čtvrt roku.

 

Trojici účastníků doplní Glogów, účastník skupiny Evropské ligy a čtvrtý tým polské ligy! Třetím účastníkem turnaje O pohár ISMM Group, který proběhne v pátek 16. a v sobotu 17. srpna, bude tradiční celek polské PGNIG Superligy. Jedná se o klub KGHM Chrobry Glogów! Vysokou úroveň ukázal letošní účastník turnaje v loňské sezóně, když potvrdil své předloňské umístění a druhý ročník po sobě zakončil na skvělém 4. místě ligové tabulky. Před sebou zanechal pouze Zabrze, kterým podlehl v přímém souboji o bronz a dva polské hegemony. Nové mistry Polska Wislu Plock s reprezentačním trenérem Sabatem a po 13 titulech v řadě sesazené Kielce. Výborná 4.pozice v prestižní polské lize zaručuje účast v základní skupině Evropské ligy. V té náš protivník již v uplynulé sezóně sehrál řadu prestižních střetnutí. V základní skupině se utkal s týmy rumunské Constanty, portugalského Sportingu a maďarské Tatabanyi. Jediný bod vybojovali za remízu s pozdějším vítězem skupiny Constantou, avšak všechna střetnutí odehráli důstojně a potrápili nejednoho soupeře z vysoce prestižních házenkářských adres.V letošním ročníku se utká opět se „starým známým“. Jedním ze dvou známých členů glogowské skupiny je opět rumunská Constanta, kterou doplní španělský CD Bidasoa Irun. Třetí soupeř vzejde z kvalifikačních kol, která jsou rovněž nabitá hvězdnými jmény. Namátkou zde nalezneme Gummersbach, Ferencvarosi, Melsungen, Elverum či karvinský Baník!  A na takové kalibry se bude Glogów chystat právě v naší hale. Koho sledovat z kádru ukrajinského trenéra Vitalji Natě? Tým je díky silnému finančnímu zázemí prošpikovaný talentem a kvalitou, avšak skalní fanoušek si musí pamatovat skvělé výkony ukrajinského brankáře Antona Dereviankina, který bude obhajovat titul nejlepšího brankáře turnaje. Vyfoukne mu ocenění jeden z kopřivnických borců v bráně? Kdo ví, konkurenci bude mít letos obrovskou! Kvalitnější obsazení turnaje v Česku během letní přípravy nenajdete, jednoznačně se bude jednat o nejkvalitněji zastoupený turnaj v dlouholeté historii této letní akce.

Turnaj O pohár ISMM Group v pátek 16.8. od 16:00 odstartuje úvodním utkáním tohoto extrémně kvalitně obsazeného ročníku, na kterém přivítáme Tatran Prešov, Gyöngyösi KK a KGHM Chrobry Glogów. Celý program bude pokračovat v sobotu, kdy Vám kromě skvělých utkáních nabídneme také doprovodný program. Nebude chybět rozpálený gril, spousta dobrého jídla a pití a rovněž také atrakce pro ty nejmenší. Nachystán bude skákací hrad a několik dovednostních soutěží pro nejmenší v rámci náborové akce. Pokud máte čas, neváhajte a doveďte svou ratolest okusit tradiční kopřivnický sport!

Pátek 16.8.2024

16:00 KH ISMM Kopřivnice vs. Gyöngyösi KK

18:00 Tatran Prešov vs. KGHM Chrobry Glogów

Sobota 17.8.2024

09:00 KH ISMM Kopřivnice vs. KGHM Chrobry Glogów

11:00 Tatran Prešov vs. Gyöngyösi KK

16:00 Gyöngyösi KK vs. KGHM Chrobry Glogów

18:00 Tatran Prešov vs. KH ISMM Kopřivnice

 

SOBOTA 17. SRPNA 2024 – KOMENTOVANÉ PROHLÍDKY MĚSTA  Příbor

HISTORIE A SOUČASNOST PŘÍBORA. Z kostela sv. Valentina přes historické centrum do piaristických zahrad a do kláštera. Vstupenky k zakoupení na místě. Sraz u kostela sv. Valentina 9:00.

 

SOBOTA 17. SRPNA 2024 – Letní slavnosti Mniší 2024, Kulturní dům Mniší  9:00. Vstupné: Zdarma.

Hlavní program

09:00 hod. – Běh oborou
11:00 hod. – 15:00 hod. –  Guláš CUP 3.ročník – vaření
13:00 hod. – 15:00 hod. – Kapela Javořinka
13.30 hod. – 16:00 hod. – Dětská olypiáda pro děti
15:00 hod. – 15:45 hod. – Košt Guláše s hodnocením diváci
16:30 hod. – 18:00 hod. – Queen Revival
19:00 hod. – 2:00 hod. – Kapela KOP ROCK

Doprovodný program zde.

 

SOBOTA 17. SRPNA 2024 – DIVADLO: Lakomec. Klasickou Moliérovu komedii sehraje divadelní soubor Pod věží Štramberk.  Amfiteátr pod Starou věží (v případě nepříznivého počasí v Kulturním domě Štramberk), 20:00.

 

Elektrické vlakové soupravy na baterie vyjedou jako první v České republice v Moravskoslezském kraji. Stane se tak v polovině letošního prosince, kdy vstoupí v platnost nové jízdní řády. Vlaky by měly jezdit na částečně elektrifikované lince ODIS S8 Ostrava–Studénka–Veřovice. Půjde o příměstské elektrické motorové jednotky, které už v našem kraji známe pod označením RegioPanter. Budou ale navíc vybaveny trakční baterií, která umožní vlaku složenému ze dvou vozů urazit až 80 kilometrů po neelektrifikovaných tratích. V případě linky S8 tak vlaky budou moci využít v úseku z Ostravy do Studénky a dále do Sedlnic elektrifikovanou trať, v úseku mezi stanicemi Sedlnice, Příbor, Kopřivnice, Štramberk a Veřovice pak budou pokračovat na bateriový pohon. Cestující si přitom změny napájení prakticky nevšimnou. Ve stanici Štramberk připravuje Správa železnic podle požadavků Moravskoslezského kraje dobíjecí stanici a vlaky budou vybaveny i systémem rekuperace, který umožní elektřinu vyrobenou při brždění vracet zpět do trakční sítě nebo do baterií. Nové soupravy přitom nabídnou stejné služby a komfort jako ostatní jednotky RegioPanter. Budou bezbariérové, s wc přístupným pro osoby na vozíku nebo třeba i se sklopným stolem pro přebalení kojenců. Ve vozech bude k dispozici Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení elektroniky, místa pro přepravu kočárků i jízdních kol. Kapacita jednoho vlaku bude zhruba 140 míst k sezení. Čtyři bateriemi vybavené elektrické jednoty by tak měly v prosinci vyrazit nejprve na trať S8 z Ostravy do Veřovic. V návrhu nového jízdního řádu drážní dopravy 2024/2025 od 15. prosince budou tyto spoje vypravovány každou hodinu jako spěšné vyjíždějící ze stanic Veřovice nebo Štramberk a v opačném směru Bohumín nebo Ostrava – střed, a to od brzkých ranních až do pozdních večerních hodin včetně sobot a nedělí. Pracující a studenti z Novojičínska tak jistě ocení například přímé ranní spoje ze svého města až do centra Ostravy, podobně odpoledne a v podvečer v opačném směru. Odpadne tak mnohdy zdlouhavé přestupování ve Studénce nebo potřeba využít auto či autobus a lákavá bude určitě i jízdní doba: například trasu z Kopřivnice do stanice Ostrava – střed v centru města vlak urazí za necelých 50 minut.

V dalších letech se počítá s nasazením bateriových jednotek také na linkách Krnov–Opava–Ostrava, Ostrava – Suchdol nad Odrou – Nový Jičín a v plánu je i využití pro okružní linku Ostrava-Svinov – Karviná – Český Těšín – Frýdek-Místek – Ostrava-Svinov nebo nasazení na trasu z Ostravy přes Suchdol nad Odrou do Budišova nad Budišovkou, kde by měla být rovněž vybudována, stejně jako v Krnově, dobíjecí stanice. Nasazení duálních vlaků by nemělo ovlivnit plánovanou elektrifikaci železnice mezi Studénkou a Štramberkem. Tento záměr je součástí koncepce rozvoje elektrické trakce, kterou v závěru loňského roku přijalo ministerstvo dopravy.

 

 
 

 
© 2008 Studio Kabelové televize Kopřivnice