22. 4. 2020
Síť odběrových míst v Moravskoslezském kraji se rozrůstá. Na území Moravskoslezského kraje bylo zprovozněno desáté odběrové místo, na které mohou lékaři odesílat pacienty indikované k testu na onemocnění COVID-19. Nově testování zajišťuje Vítkovická nemocnice, a.s. Ostrava v budově bývalé hasičské stanice na ulici Průmyslová. Indikované pacienty bude k odběru objednávat na vybraný čas přímo personál odběrového místa na základě doručeného seznamu z objednávkového systému Moravskoslezského kraje a UZIS. I samoplátci se musí předem objednat, a to prostřednictví bezplatné telefonní linky 800 700 701. Pro samoplátce je vyčleněn odběrový čas každý všední den od 15.00 do 16.00 hodin a v sobotu od 8.00 do 12.00 hodin. Cena vyšetření je 3000 korun a výsledek je do druhého dne.
odběrové místo |
všední dny |
so+ne+sv |
typ testu |
Fakultní nemocnice Ostrava |
07:00–19:00 |
07:00–19:00 |
PCR, RAPID |
Městská nemocnice Ostrava, p. o. |
08:00–16:00 |
08:00–16:00 |
PCR |
Sdružené zdravotnické zařízení Krnov, p. o. |
08:00–16:00 |
08:00–13:00 |
PCR, RAPID |
Slezská nemocnice v Opavě, p. o. |
09:00–11:00 |
08:00–16:00 |
PCR, RAPID |
Nemocnice ve Frýdku-Místku, p. o. |
08:00–16:00 |
09:00–13:00 |
PCR, RAPID |
NsP Havířov, p. o. |
08:00–16:00 |
08:00–14:00 |
PCR, RAPID |
NsP Karviná-Ráj, p. o. |
08:00–16:00 |
× |
PCR |
Nemocnice Třinec, p. o. |
08:00–16:00 |
08:00–12:00 |
PCR, RAPID |
Nemocnice v Novém Jičíně, a. s. |
08:00–16:00 |
08:00–12:00 |
PCR, RAPID |
Vítkovická nemocnice, a. s. (v budově HZS, Průmyslová ulice) |
08:00–16:00 |
so: 8–12 h. |
PCR |
Společnost TATRA TRUCKS jako jedna z mála automobilek v Evropě naplno vyrábí i v současné krizové době. Pandemie koronaviru v Evropě způsobila zastavení výroby téměř ve všech podnicích evropských i zámořských automobilek. Jen několik z nich své provozy neuzavřelo, mezi tyto výjimky patří i kopřivnická společnost TATRA TRUCKS, která zároveň důsledně chrání zdraví svých zaměstnanců.
Výroba ve společnosti TATRA TRUCKS po celou dobu trvání nouzového stavu běží naplno a vedení firmy v tuto chvíli neplánuje její omezování. Kopřivnická společnost zároveň nadále zajištuje i servisní služby pro své zákazníky. Za celou dubu trvání pandemické krize nebyla ani u jednoho zaměstnance zjištěna nákaza novým koronavirem způsobujícím onemocnění covid-19.
Společnost v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu zavedla přísná hygienická opatření. Kmenovým i agenturním zaměstnancům byly postupně distribuovány vitamíny formou šumivých tablet, proteinové tyčinky a díky majiteli holdingu CZECHOSLOVAK GROUP také několik várek čerstvého ovoce.
Vedení společnosti TATRA TRUCKS přijalo také kroky vedoucí k nastavení servisních služeb tak, aby v maximální možné míře podporovala provozuschopnost vozidel značky TATRA ve službách IZS České republiky a Armády České republiky. Ani kopřivnické společnosti se však důsledky krizové situace nevyhnuly. Určité problémy vznikají kvůli zpoždění dodávek komponentů od některých subdodavatelů. To vedení automobilky řešilo přeskupením plánu výroby na měsíc duben, v případě nutnosti k tomu dojde i v dalších měsících, a sestavením nového pořadí výroby složené z vozidel a agregátů, u nichž má firma subdodávky potvrzeny. Podnik dosud nezaznamenal ze strany obchodních partnerů a odběratelů vozidel rušení nebo odklad objednávek.
Letecké opravny JOB AIR TECHNIC našly způsob, jak v současné situaci získat letouny do údržby. Letecká doprava je kvůli pandemii COVID-19 ochromena, letouny přesto potřebují pravidelnou údržbu. Letecké opravny JOB AIR Technic si v této složité situaci dokázaly poradit. Elegantním způsobem vyřešily hlavní problém přijetí letounu do údržby, a to, jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví. Díky tomu mohou opravny působící na letišti v Ostravě-Mošnově pokračovat v pravidelné údržbě letadel i přes aktuální omezen. Letecké opravny tak dostaly do údržby letoun Airbus A320 španělské společnosti Vueling. Základem úspěchu operace bylo její přesné načasování. A samozřejmě také příslušná povolení jak z české, tak ze španělské strany. Let airbusu z Barcelony byl následně neustále monitorován, aby byl byznys jet v okamžiku přistání letadla od zákazníka připravený. Posádka airbusu tak mohla na letišti v Ostravě přejít jen několik metrů a ihned přestoupit do letadla, které ji přepravilo zpět do Barcelony.