24. 2. 2020
Moravskoslezští policisté z oddělení kybernetické kriminality prověřují desítky případů souvisejících s novým phishingovým útokem: SMS zpráva obsahuje sdělení, že účet je z bezpečnostních důvodů zablokovaný, nelze realizovat platby přes mobil a pro odblokování je potřeba neprodleně „kliknout“ na přiložený odkaz. Tím jsou uživatelé mobilů přesměrováni na webovou stránku a dle postupu mají vyplnit údaje o platební kartě nebo ji přímo ofotit, zaslat rovněž PIN a kód, který byl SMS zprávou doručen. Poškození se mylně domnívají, že když takto postupují, jejich účet je odblokovaný. Pravdou ale je, že neznámí pachatelé mají díky poskytnutým údajům volnou ruku k placení na vrub poškozených. Vybírají tak peníze z bankomatů, platí přes internet za zboží…
V souvislosti s tiskovou zprávou platí: Neposkytujte nikdy nikomu v jakémkoliv formátu (na vyžádání, SMS zprávou, e-mailem…) PIN. Tento kód nikdo, ani poskytovatel služeb, nemá oprávnění vyžadovat. Neofocujte platební karty a informace týkající se vašich plateb (způsobu placení) zasílejte jen v minimální potřebné míře.